Rhino'nun Gizli Sırları

Rhino'nun Gizli Sırları

1. SEKME yön kilidi tuşu

Çizgi veya Ölçek gibi bir komutun içinde ilk seçiminizi yaptıktan sonra , ikinci tıklamanızdan önce SEKME tuşuna basarsanız , yönü o anda ilk seçme noktası ile fare imleci konumu arasındaki bir eksene sınırlar . Bir kez kısıtlandıktan sonra, ikinci seçim noktanızı yapmak için bu eksen boyunca herhangi bir yere gidebilirsiniz. Yön girişi için iki nokta gerektiren herhangi bir komutla çalışır. Ayrıca, nesne çıtçıtları ve Orto modu ile kombinasyon halinde özellikle yararlıdır.

2. Dinamik kamera manipülasyonu

Açıklayıcı animasyonlar içeren sayfa.

Kaydırmak ve yakınlaştırmak için Ctrl ve Shift tuşlarıyla birlikte farenin sağ tuşuyla sürükleyin . Farenin sağ düğmesini tek başına sürüklemek görünümü döndürür veya yatay kaydırır. Silindir tipi bir orta fare düğmeniz varsa, bunu dinamik yakınlaştırma için kullanabilirsiniz.

Kamera komutu (klavye kısayol F6 ) size gösterisi seçeneği sunar veya Hide Kamera-koni . Koni üzerindeki noktaları sürükleyerek kamera özelliklerini kolaylıkla değiştirebilirsiniz. Belirli bir noktadan ve yönden bir görüşe ihtiyacınız varsa kullanışlıdır.

3. Dragmode komutu

UVN seçeneği ile yüzey kontrol noktalarını sürüklerken CPlane X ve Y yerine Ortho'yu Yüzey U ve V'ye kilitler. Sıfırlamayı unutmayın DragMode varsayılan davranış geri istediğinizde CPlane için.

4. Seçim filtreleri

Çoğu durumda seçimi klavye (komut satırı) filtreleriyle filtreleyebilirsiniz - en kullanışlı olanı, eğrileri filtrelemek için crv'dir . Örnek: Bir kenar eğrisi yerine tüm yüzeyiyle kırpmak isterseniz, başlangıç Trim , sonra isteminde kesme nesneler, seçeceginizden CRV ve girin. Şimdi yüzeyin kenarına tıklarsanız, kırpma nesnesi olarak kenar eğrisi seçilecektir. Kesilecek kenarın yerine bir eğri elde etmek için DupEdge'e gerek yoktur . Böl komutuyla bunu çok kullanırsanız, bunun gibi bir makro oluşturabilirsiniz (yalnızca önceden seçilmiş bölme yüzeyi ile çalışır):!Eğer Trim komutuyla crv seçeneğini kullanırsanız, bu makro oluşturabilirsiniz bölünmüş duraklama crv (sadece önceden seçilmiş hiçbir şey çalışır): ! Kırp crv + <Enter>

5. Önizlemeleri işleyin

Temel Rhino oluşturucuda veya Flamingo'da RenderPreview komutu, tam bir işlemeyi beklemeden ışık, renk ve kompozisyonu görmek için yararlı olan hızlı ve kirli bir oluşturma yapar. Görünüm penceresinin yalnızca bir bölümünü oluşturmak için RenderPreviewWindow'u kullanın . Daha da hızlı.

6. Kırpma

Çizgileri düzeltirken , köşeleri kesmek ve birleştirmek için 0 yarıçaplı Radyus kullanın . Yana Fillet ayarlarını hatırlar ve muhtemelen yiv daha sık filetosu kullanacak, kullanmak için daha uygun olabilir Pah Bu tuzağa. Sıfıra hem mesafeleri ayarlayın ve izin Fillet aslında oldukça keskin bir köşe yapmak her zaman sıfıra geri alınmasının daha fileto için kullandığınız yarıçapları hatırlıyorum. V4, bununla ilgilenmek için Bağlan komutuna sahiptir .

7. Dosyaları Rhino'ya sürükleyip bırakın

Rhino ile açılabilir bir dosyayı çalışan bir Rhino örneğinin görev çubuğu düğmesine veya bir Rhino penceresine sürüklemek, size  , Ekle , İçe Aktar veya Ekle seçeneklerinin bulunduğu bir iletişim kutusu sunar . Sadece birini seçin ve Tamam . Dosya tarayıcı penceresi aracılığıyla gezinmeyi yener! Dosyalar, Rhino'nun açabileceği herhangi bir tür olabilir, .3DM, IGES, STEP, vb. Bir kerede birden fazla dosyayı sürükleyip bırakabilirsiniz.

XP SP 2 ve sonraki Windows sürümlerinden itibaren, dosyalarınızı artık doğrudan görev çubuğu düğmesine bırakamazsınız. Görev çubuğu düğmesinin üzerindeyken fare düğmesini bırakmak yerine basılı tutmaya devam edin. Bir anda, ilişkili Rhino penceresi öne gelecektir. Dosyalarınızı oraya bırakın.
V4 ve V5'te, komut dosyasını yüklemek için RhinoScript (* .rvb) dosyalarını Rhino penceresine sürükleyip bırakabilirsiniz . Komut dosyasını Rhino başlangıç ​​komut dosyalarına otomatik olarak eklemek ve betiği çalıştırmak için komut takma adları eklemek için yeni komut dosyası yöntemleri vardır. Daha fazla bilgi için RhinoScript Yardım dosyalarına bakın.

8. Satır uzunluğu kısıtlaması

Çizgi komutunda başlangıç ​​noktasını seçtikten sonra sayısal bir mesafe girmek , bitiş noktası için hangi konumu seçerseniz seçin, çizgi uzunluğunu sınırlar. Bu Polyline segmentleri ve diğer durumlarda bile işe yarar . Uzaklık kısıtlaması, noktaları bir eğriye yerleştirmek, nesneleri hareket ettirmek vb. İçin kullanışlıdır.

9. Şemalar

Bir şema kullanarak Rhino çalışma alanı ayarlarını kaydedebilir ve geri yükleyebilirsiniz . Temel olarak şemalar, aşağıdakileri içeren Windows Kayıt Defteri Anahtarlarıdır (reg klasörleri):

  • Komut varsayılanları.
  • İletişim kutusu konumları.
  • Rhino Options sayfalarındaki takma adlar, görünüm ve renk ayarları, fare ayarları, işleme ayarları, kısayol tuşları gibi tüm ayarlar.
  • Son kullanılan dosya listesi.
  • Kullanılan Çalışma Alanı (araç çubuğu koleksiyonu) ve düzeni.
  • Eklentilerin yüklenip yüklenmediği Şemalar aracılığıyla kontrol edilemez.

Bir şemayı kaydetmek için, C: \ Program Files \ Rhino4.exe “/ plan =“ YOURSCHEME [veya… Rhino3.exe…] hedefiyle bir kısayol oluşturun . Onunla Rhino'yu başlatın. Ardından Rhino çalışma alanınızı ve seçenekleri tercih ettiğiniz şekilde ayarlayın. Ayarlarınız HKEY_CURRENT_USER \ Software \ McNeel \ Rhinoceros \ 4.0 \ Scheme: YOURSCHEME [veya… \ 3.0 \…] Kayıt Defteri anahtarına kaydedilecektir .

Bilginiz varsa , bilgilerinizi doğrudan Windows Kayıt Defteri'nde düzenlemek için regedit'i kullanabilirsiniz . Aynı makinede birden fazla Rhino kullanıcısı varsa çok yardımcı olan herhangi bir sayıda farklı kısayol veya şema oluşturmak mümkündür.

Mitch: Bu harika bir özellik! Masaüstümde farklı diller, çalışma alanı yapılandırmaları vb. İçin dört farklı şema var. Ne yazık ki gerçekten Rhino içinden ayarlanabilir olması gerekiyor. Yani, yeni, boş bir varsayılan şema oluşturmak ve tüm bunları değiştirmek veya kayıt defteri anahtarlarını kopyalamak zorunda kalmak yerine mevcut şemayı doğrudan kaydedebilmelisiniz.

Rhino'da şemalarla çalışma hakkında daha fazla bilgi.

10. Seçim yöntemleri

Birçok insanın gözden kaçırdığı (kendim de dahil) bariz bir şey, seçimi sola sürüklerseniz , bir geçiş kutusu (kesikli çizgiler) oluşturduğunuzda, nesnenin tamamı seçim karesi tarafından çevrelenmemiş olsa bile dokunduğunuz her şeyin seçileceğidir. . Pencere kutusunu (düz çizgiler) oluşturarak seçmek için sağa sürüklerseniz , seçmeye çalıştığınız nesneyi kare ile tamamen kapatmanız gerekir. Hangi tür seçimi ne zaman kullanacağınızı bilmek, yalnızca çalışmak istediğiniz nesneyi seçmeye çalışırken hayal kırıklığından saniyeler kurtarabilir. Rhino Options -> Mouse'da seçim yönteminizin Combo olarak ayarlandığından emin olun . Ve işte yararlı bir ipucu:Seçim sırasında ALT tuşunu basılı tutmak, nesnelerin sürüklenmesini önler .Yorum: Bir pencere seçimini kullanmadan önce C veya W yazarak Geçiş Penceresini veya Pencereyi de belirleyebilirsiniz . Sağdan sola seçim yapmanız gerektiğinde bir geçiş penceresi istediğiniz zamanlar için açılan seçeneği geçersiz kılar.

11. Nesne çıtçıtları

Bir nesneyi yakalama onay kutusuna sağ tıklamak, tıklananı aktif hale getirir. Diğerlerinin tümü kontrolsüz hale gelir. Alt tuşunu basılı tutmak, herhangi bir kutunun işaretini kaldırmadan Osnaps'ı geçici olarak askıya alır.

12. Ok Tuşları

Görünümü herhangi bir görünüm alanından aşamalı olarak değiştirmek için Ok Tuşlarını kullanmak, perspektif görünümünde alt tıklatılarak kullanılan daha akıcı dinamik kaydırmayı tamamlama konusunda hareket etmenin harika bir yoludur.

Ok tuşlarını, itelemek için, yani nesneleri ve kontrol noktalarını kademeli olarak kontrollü bir mesafede taşımak için de kullanabilirsiniz. Oklarla Ctrl ve Shift'in eklenmesi, üç farklı mesafe ayarına izin verir. Bu ayarlar Seçenekler / Modelleme yardımlarında bulunur. Ok tuşlarını tek başına (yukarıda belirtilen görünüm işlemesini devre dışı bırakır) veya görünüm işlevlerini korumak istiyorsanız Alt + ok tuşlarını kullanabilirsiniz. Oklar, seçilen seçeneğe göre nesneleri aktif CPlane veya World'e orto olarak iter. PageUp ve PageDown, Z yönü ok tuşları olarak da işlev görür.

13. Giriş ve Bitiş tuşları

Görüntüyü Geri Al ve Yinele Görünümü için Giriş ve Son tuşlarını kullanmak, görüntüleme geçmişi boyunca ileri geri gitmek için harika bir yoldur.

14. Bir katının fileto kenarları

Filtrelenmemiş şekli yapın ve kapalı bir polis yüzey oluşturmak için tüm yüzeylerin bir araya gelmesini sağlayın. Rhino> Edit> ObjectProperties> Object> Details (düğme) ile kapatıldığını kontrol edin . NakedEdges modunda ShowEdges komutunu kullanarak da kontrol edebilirsiniz . Tüm bunları basit bir Kutu ile uygulayabilirsiniz.

En büyük yarıçaplı radyusları önce FilletEdge komutuyla yapın, aynı işlemde o yarıçapta radyus eklenmesini istediğiniz tüm bitişik kenarları seçin. Fileto oluşturmanın oluşturduğu tüm delikleri doldurun. Bu planlama gerektirir.

Yuvarlama gerektiren tüm bitişik kenarlar dahil olmak üzere daha küçük yarıçaplı radyuslar oluşturun (muhtemelen daha büyük yarıçaplı radyuslama ile yapılan bazı kenarlar dahil). Kapanışı tekrar kontrol edin.

Nesneyi seçerek komutu ve pencereyi başlatarak bir katının tüm kenarlarını aynı yarıçapla aynı anda radyuslandırabilirsiniz.

Bazı gelişmiş filetolama örnekleri.

15. Araç çubukları gizlenebilir / gösterilebilir

Araç çubukları gizlenebilir / aşağıdaki gibi bir makro ile gösterilebilir: - Araç Çubuğu Araç Çubuğu "Varsayılan" "Ana1" arasında geçiş yapın _Enter girin .

Varsayılan, çalışma alanı veya Koleksiyon adıdır - adında boşluklar varsa tırnak içinde. Ana1, boşluklar varsa tırnak içinde verilen tek bir araç çubuğu adıdır. Her iki durumda da onları düşünmek zorunda kalmayayım. Bu konuda daha açık olmak istiyorsanız, geçişin olduğu yere Göster veya Gizle de koyabilirsiniz.

Mitch şöyle der: Bir seferde yalnızca bir çalışma alanınız açıksa, çalışma alanını adlandırmak yerine bir enter kullanabilirsiniz - -Araç Çubuğu Araç Çubuğu Giriş Araç Çubuğu Adını Değiştir Enter Girin .

Tüm çalışma alanları için Kapat veya Aç'ı kullanabilirsiniz: -Araç Çubuğu Koleksiyonu “BonusTools” u Aç Enter Enter .Rhino V4'te, araç çubuklarının bir listesini görüntülemek için araç çubuğu yerleştirme alanındaki boş bir noktaya sağ tıklayabilirsiniz. Görüntülemek için onay kutusunu tıklayın. Ayrıca, listenin altında Araç Çubuklarını Kilitle onay kutusu bulunur.

16. Nesnelerinize görünür etiketler eklemek için Nokta komutunu kullanın

0-9 arası önceden numaralandırılmış noktaları veya sadece Nokta komutunu kullanın ve kendi metninizi yazın. Bunların tümü Açıklama araç çubuğundadır. Noktalar, modelin hangi yönde döndürüldüğüne veya yakınlaştırılacağına bakılmaksızın, her zaman görünüm düzlemine paralel ve aynı boyutta olma avantajına sahiptir. Dezavantajlar: Boyutu veya metin stilini değiştiremezsiniz. Bunlar yalnızca Rhino'nun içindedir (dışa aktarılmaz). İpucu: Boşluklu metin dizeleri için, cümleyi tırnak içine alın.Rhino V4'te, içeriği düzenlemek için bir metin noktasına çift tıklayın. Boşluklu metin eklemek için bunu kullanabilirsiniz. Herhangi bir metinle bir nokta ekleyin, çift tıklayın ve boşluklu metni düzenleme kutusuna ekleyin. Düzenleme kutusunda çift tırnak işareti gerekmez. V4 ayrıca noktaları seçmek için SelDot komutunu da ekledi .

17. Nesneler oluşturulurken hataları algılamak için CheckNewObjects komutunu kullanın.

Bu komut, modelde geçersiz geometri oluşturan hataları bulmak için bir araçtır. Varsayılan olarak devre dışıdır.

Etkinleştirmek için, Komut istemine CheckNewObjects yazın.

Bu özellik, modele giren kötü geometrinin nedenini bulmayı ve düzeltmeyi mümkün kılar.

Rhino'nun hatalarını ayıklamamıza (ve kendi amaçlarınız için kötü nesneleri bulmamıza) yardımcı olmak konusunda rahatsanız, lütfen bu özelliği etkinleştirin.

CheckNewObjects nasıl çalışır: Bir nesne bir dosyadan her oluşturulduğunda veya içe aktarıldığında, Rhino Check komutunu çalıştırır. Check nesnenin kötü olduğunu belirlerse, Rhino sizi sorundan haberdar eden bir iletişim kutusu görüntüler. Bu mesaj, oluşturulan her kötü nesne için bir kez görünecektir.

Kontrol, zaman alan bir süreçtir. Dosyaları içe aktarmayı ve karmaşık katılarla çalışmayı biraz daha yavaş hale getirebilir. Rhino'yu çok yavaşlattığını fark ederseniz, komut istemine CheckNewObjects yazarak devre dışı bırakabilirsiniz.

Kötü Nesneler ve bunların nasıl önleneceği veya düzeltileceği hakkında daha fazla bilgi burada.

18. PictureFrame'leri arka plan bitmapleri olarak kullanma

Rhino'nun BackgroundBitmap'inin daha esnek ve güçlü bir sürümünü oluşturmak için PictureFrames'i kullanın . Görüntüler, 3B alanda düzlemlere doku eşlemeleri olarak eklenir ve geometriden bağımsız olarak görünüm penceresinin arka planına yerleştirilmek yerine, doku eşlemini göstererek işlenmiş modda görüntülenir.

PictureFrame kullanmanın bazı avantajları:

  • Sahneye sınırsız sayıda görüntü yerleştirilebilir. Tüm görünüm alanlarında görüntüleyin.
  • Görüntüleri gerektiği gibi ölçekleyin ve döndürün. Bu, yalnızca X ve Y düzlemiyle hizalanan BackgroundBitmap'lerden farklıdır.
  • Görüntüler soluklaştırılabilir ve az ya da çok şeffaf hale getirilebilir.

Olası bir dezavantaj, görüntünün her zaman uzaydaki her şeyin arkasında olacağının garantisinin olmamasıdır. Resim Çerçeveleri sadece 3B uzaydaki nesnelerdir.

Resim Çerçevelerinin referans görüntü olarak nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi.

19. Arka plan bit eşlemlerinin en iyi görüntüsünü elde etme

Görüntüleri temiz bir şekilde görüntülemek için BackgroundBitmap komutunu edinmeye ilişkin bazı ipuçları.

20. Bir tasarım sunmak için Tam Ekran Modunu kullanın

FullScreen, monitör ekranını görünüm alanları, gizleme menüleri, durum çubuğu, araç çubukları, komut istemi ve Windows başlık çubuğu ile doldurur. Normal görünüme dönmek için ESC'ye basın .

Tireli sürüm, komut satırı seçeneklerini ekler. :)

21. Anında ölçün

Uzunluk , Mesafe ve Radius sen yarıçapını ayarlamak için diyelim Radius sonucunu kullanabilmesi komutlar, iç içe girebilmesi Fillet veya FilletEdge vb komutlar. Başlangıç Fillet , şimdi, komut satırına Radius click 'Radius' yazıp <Enter> ve herhangi doğrusal olmayan eğri seç - tıkladığınızda, o yarıçap değeri yeni yarıçap olarak hala çalışıyor Fillet komutuna geri gönderilir. yani başka bir filetoyu tam olarak eşleştirebilirsiniz.

    • Related Articles

    • Rhino Projemi Lumion'a Nasıl Alırım?

      Dosya aktarımı video anlatımı için:  Rhino'dan Lumion'a Dosya Aktarımı 1. Kullandığınız Rhino’nun versiyonu ve Lumion arasındaki en iyi model aktarım metodu Rhino Lumion Aktarım yöntemi Rhino 6.10 veya daha sonrası 9.0 veya sonrası Lumion LiveSync   ...
    • Rhinoceros İçe/Dışa Aktarım Eklentisi

      Rhinoceros yerel dosya biçiminde model değişimi  Tasarımcılar, yerel Rhinoceros (.3dm) dosya biçimini kullanarak modelleri ARCHICAD ve Rhinoceros arasında dışa ve içe aktararak bir "referans model iş akışı" ile çalışmayı seçebilirler. Rhino Import, ...
    • Rhinoceros - GDL Dönüştürücüsü

      Rhinoceros'da yerel ARCHICAD elemanları oluşturmak için bu araç setiyle, bir Rhino modelinin seçilen bir bölümünü yerel ARCHICAD objesi olarak kaydedebilirsiniz. Rhinoceros - GDL Dönüştürücüsü, Rhino - Grasshopper - ARCHICAD Araç Setinin bir ...
    • Rhino 8 Sistem Gereksinimleri

      Windows için Rhino 8 Donanım * 64 bit Intel veya AMD işlemci (ARM değil) *En az 8 GB (RAM) bellek önerilir * 5 GB disk alanı * OpenGL 4.1 uyumlu ekran kartı önerilir * En az 4 GB Ekran kartı belleği önerilir * Kaydırma tekerleği olan çok düğmeli bir ...
    • Rhino 7 Sistem Gereksinimleri

      Rhino runs on Windows and Mac desktop and laptop computers with: Rhino 7 for Windows Hardware 64-bit Intel or AMD processor (Not ARM) No more than 63 CPU Cores. 8 GB memory (RAM) or more is recommended. 600 MB disk space. OpenGL 4.1 capable video ...