GPU motoru, CPU karşılığına bir alternatiftir. Oluşturmaları hesaplamak için GPU'larınızı (grafik kartları) kullanmanıza olanak tanır. Özellikle birden fazla grafik kartı kullanıldığında, genellikle CPU'lardan çok daha hızlıdırlar. Bu sürümde, GPU motorunu daha da hızlı hale getirmek ve daha büyük görüntülerin oluşturulmasına izin vermek için birçok kod satırı değiştirildi.
Tüm grafik kartları çalışmayacaktır; Ayrıntılar hakkında bilgi edinmek için lütfen bir sonraki bölüme bakın.
Grafik kartları CUDA tabanlı olmalıdır . GPU motoru, Nvidia tarafından geliştirilen CUDA bilgi işlem platformu üzerine inşa edilmiştir, bu nedenle yalnızca Nvidia grafik kartları çalışacaktır. AMD veya Intel kartları çalışmaz.
Maxwell, Pascal, Volta ve Turing mikro mimarileri desteklenir (hesaplama yeteneği 5.0 ve üstü). Kepler mimarisi desteklenmiyor ancak buna dayalı kartlar işe yarayabilir.
Grafik kartı sürücülerinin güncel olması çok önemlidir.
Desteklenen grafik kartlarının çoğunu içeren açıklayıcı bir tablo aşağıda verilmiştir: Desteklenen GPU'lar tablosu
Maxwell artık render'ı hesaplamak için bilgisayarınızdaki tüm grafik kartlarını kullanmanıza izin veriyor.
Hangi grafik kartlarını kullanmak istediğinizi seçmek için, GPU motoru seçildiğinde, Oluşturma Seçenekleri'nde Motor seçicinin yanında bir dişli simgesi bulacaksınız . Eklentilerin eşdeğer menülerinde benzer bir düğme bulunur.
Bu düğme Maxwell GPU Tercihleri panelini açacaktır .
Tüm Maxwell uygulamaları ve eklentileri için belirli bir bilgisayarda Maxwell'in davranışını belirleyecektir. Her bilgisayar çok farklı konfigürasyonlara sahip olabileceğinden, bu ayarlar bir sahne dosyası içinde gönderilmez veya ağ üzerinden dağıtılmaz.
YANGIN (etkileşimli önizleme) durumunda, Maxwell kartlardan yalnızca birini (en iyisi) kullanacak ve [FIRE] etiketi ile işaretlenecektir.
Sadece kullanmak istediklerinizi işaretleyin ve ayırmak istediklerinizi işaretlemeden bırakın.
Bu panel, Maxwell kurulum klasöründen “ mxgpuprefs ” uygulaması çalıştırılarak da açılabilir .
Lütfen hafızanın farklı kartlar arasında paylaşılmadığını unutmayın , bu nedenle daha az miktarda belleğe sahip grafik kartı, render için darboğaz olacaktır. Tüm sahne, kullanılan her grafik kartının belleğine sığmalıdır.
Amacımız tamamen aynı sonucu vermelerini sağlamaktır, ancak iki motorun doğası aynı değildir.
Ayrıca, CPU motorunda bulunan tüm özellikler henüz GPU motorunda desteklenmemektedir. Desteklenen özellikler listesine öğeler eklemek için çalışmaya devam edeceğiz.
GPU motorunda şu anda desteklenen veya desteklenmeyen özellikleri özetleyen bir tablo:
Malzemeler | Çevre | Uzantılar | Kanallar | Kanallar | Kamera | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Başvurulan MXM | Fiziksel Gökyüzü | Maxwell Dağılımı | Alfa | Derin | Stereo lensler | ||||||||||||
Normal katman modu | Sabit Kubbe | Maxwell Denizi | Z-tampon | UV | Simülenler | ||||||||||||
Katkı katmanı modu | Görüntü Tabanlı | Maxwell Çim | Gölge | Özel Alfa | Kamera Yanıtı | ||||||||||||
Katman opaklığı ve maskeler | işleme | Maxwell Saç | Malzeme Kimliği | yansıtma | Ton eşleme | ||||||||||||
geçirgenlik | Etkileşimli render (YANGIN) | Varlık Referansı | Nesne Kimliği | Kamera | çeşitli | ||||||||||||
AGS | üretim render | alt bölüm değiştirici | üçgen kimliği | İnce Lens | Booleanları Oluştur | ||||||||||||
Yüzey altı saçılması | Ağ Oluşturma | Maxwell Klonlayıcısı | Hareket Vektörü | İğne deliği | Hareket bulanıklığı * | ||||||||||||
Dağılım | Çoklu GPU | Maxwell Hacim Ölçümü | pürüzlülük | Orto | Bölge Oluşturma | ||||||||||||
Prosedürel dokular | gürültü giderici | Maxwell Parçacıkları | fresnel | Balık gözü | Kameraya Gizli | ||||||||||||
Yer değiştirme (ön hazırlık modu) | Çoklu ışık ** | Maxwell Ağlayıcı | normaller | Küresel | Refl/Refr'de Gizli | ||||||||||||
Kaplamalar | Maxwell Bulut | Durum | Silindirik | GI'da gizli |
* Hareket bulanıklığı tüm dönüşümler için çalışır ancak deformasyon için çalışmaz.
** Renkli Çoklu Işık değil, yalnızca Yoğunluk Çoklu Işık modu desteklenir.
GPU motorunu kullanırken kenar yumuşatma, CPU motoruyla kullanılandan farklıdır. Ancak, onu ayarlamanın biraz gizli bir yolu var.
Render çalışırken veya bittikten sonra Maxwell Render'dan yapabilirsiniz. Kamera paneli > Metni Bindirme bölümüne gidin ancak etkinleştirmeyin. Metin kutusuna örneğin " yes 1 1 " (tırnak işaretleri olmadan) girin ve ardından oluşturmayı yenileyin. İlk değer 0, 1, 2 ya da 3 olabilir ve aşağıdaki tabloya göre düzgünleştirme tipini değiştiren olabilir; İkinci değer 0 ve 2 arasında olabilir, ama (o opaklık veya düzgünleştirme piksel yoğunluğu olarak anlaşılabilir) ondalık basamakları sahip olabilir.
İlk değer | Filtreleme türü |
---|---|
0 | Gauss Köşegenini Filtrele |
1 | Mitchell Diagonal'i Filtrele |
2 | Cuadratic Beta Spline Diagonal'i Filtrele |
3 | Kübik Beta Spline Köşegen Filtresi |
Sadece Nvidia, AMD veya Intel yok, üzgünüm.
Her zamanki gibi, sayılar ne kadar büyük olursa o kadar iyidir, ancak hangi sayılar oluşturmayı gerçekten etkiler?
Hafıza Tüm sahneyi render edebilmek için onun içinde uygun olduğu gibi grafik yüksek böylece daha iyi, çok önemlidir. Bellek miktarı, oluşturma hızıyla ilgili değildir; bu, oluşturabileceğiniz görüntünün boyutunu, yükleyebileceğiniz geometri miktarını ve oluşturulmak üzere yüklenebilecek dokuların sayısını ve boyutunu etkiler.
CUDA çekirdeklerinin sayısı ve hızları ne kadar yüksekse o kadar iyidir. Bu, söz konusu grafik kartı için işleme hızını belirleyecektir.
Bellek arayüzünün boyutu ve bant genişliği, bilginin bellek ve çekirdekler arasında ne kadar hızlı hareket ettiğini etkilediği için hızı da etkileyecektir. Ne kadar yüksek o kadar iyi.
The support of the different cards is based on the version of the CUDA SDK included in Maxwell, which is 10.1 (the latest one); This table shows most of the supported graphics cards. All of these should work, but newer cards that eventually may come up could also work as long as they are supported by the same SDK.
GPU architecture | GeForce | Quadro and NVS | Tesla |
---|---|---|---|
Maxwell | GeForce GTX 750 Ti, GeForce GTX 750, GeForce GTX 960M, GeForce GTX 950M, GeForce 940M, GeForce 930M, GeForce GTX 860M, GeForce GTX 850M, GeForce 845M, GeForce 840M, GeForce 830M, GeForce GTX Titan X, GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 980, GeForce GTX 970, GeForce GTX 960, GeForce GTX 950, GeForce GTX 750 SE, GeForce GTX 980M, GeForce GTX 970M, GeForce GTX 965M | Quadro K1200, Quadro K620, Quadro M2000M, Quadro M1000M, Quadro M600M, Quadro K620M, NVS 810, Quadro M6000 24GB, Quadro M6000, Quadro M5000, Quadro M4000, Quadro M2000, Quadro M5500, Quadro M5000M, Quadro M4000M, Quadro M3000M. | Tesla M10, Tesla M4, Tesla M40, Tesla M6, Tesla M60 |
Pascal | Nvidia Titan Xp, Nvidia Titan X, GeForce GTX 1080 Ti, GTX 1080, GTX 1070, GTX 1060, GTX 1050 Ti, GTX 1050, GT 1030, MX350, MX330, MX250, MX230, MX150 | Quadro GP100, Quadro P6000, Quadro P5000, Quadro P5000(Mobile), Quadro P4000, Quadro P4000(Mobile), Quadro P3000(Mobile), Quadro P2000, Quadro P1000, Quadro P600, Quadro P400 | Tesla P100, Tesla P40, Tesla P4 |
Volta | Nvidia TITAN V | Quadro GV100 | |
Turing | Nvidia TITAN RTX, GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 Super, RTX 2080, RTX 2070 Super, RTX 2070, RTX 2060 Super, RTX 2060, GeForce GTX 1660 Ti, GTX 1660, GTX 1650 | Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000, Quadro RTX 5000, Quadro RTX 4000, Quadro T2000, Quadro T1000 | Tesla T4 |
Ampere | GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080, GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3060 Ti, GeForce RTX 3060, GeForce RTX 3050 Ti | Quadro RTX A6000, A40 |
|