Lumion 2023: 23.1.0 Güncellemesi - Sürüm Notları
Lumion 2023.1 bazı kullanım sorunlarını ele alarak birkaç yeni özellik ve iyileştirme sunar.
Önemli: Değişiklikleri yüklemek için Lumion 2023’ün güncellenmesi gerekir. Lütfen Lumion açılır penceresindeki talimatları izleyin ve ek bilgi için aşağıdaki içeriklere göz atın:
Bilgi Bankası: Lumion için Güncelleyici nasıl çalışır?
Arka plan bilgisi için ayrıca şuraya başvurun:
Bilgi Bankası: Lumion 2023.0: Sürüm Notları
Bilgi Bankası: Lumion 2023.0: 23.0.1.0 Güncellemesi - Sürüm Notları
Bilgi Bankası: Lumion 2023.0: 23.0.2.0 Güncellemesi - Sürüm Notları
Bilgi Bankası: Lumion 2023.0: 23.0.3.0 Güncellemesi - Sürüm Notları
Bilgi Bankası: Geçişler: Önceki sürümlerden yeni Lumion 2023 ile çalışmaya
1. YENİ İŞLEVSELLİK
Oluşturma Modu
1.1 Katmanlar ve Katman Yöneticisi:
Katman yönetimi elden geçirildi ve güncellenmiş bir özel arayüze sahip. Katman Yöneticisi bir Katman adına çift tıklanarak erişilebilir ve aşağıdaki özellikleri içerir:
Katmanlar artık boş olduklarında silinebilir.
Bir Katmandaki nesnelerin sayısı artık görüntülenebilir.
Bir Katmandaki tüm nesneleri seçmek için tek bir buton kullanılabilir.
Bir Katmandaki tüm nesneleri farklı bir Katmana taşımak için tek bir buton kullanılabilir.
Not: Sahne başına minimum 1 Katman gereklidir. Maksimum Katman sayısı 32'dir.
Ayrıca bakınız:
Bilgi Bankası: Katmanlar nasıl çalışır?
1.2: LiveSync Paneli:
LiveSync başlatıldığında, Projede bir veya daha fazla modelin yeniden bağlanmaya uygun olduğu tespit edilirse aşağıdaki mesaj görüntülenecektir:
Bir oturum sırasında bir model Canlı Senkronize edildiğinde artık bir Durum Paneli görüntülenecek ve aşağıdakilere izin verilecek:
Bağlantı durdurma.
3D modelleme yazılımı ile bağlantının hala aktif olup olmadığını görmek.
Açılır menüden seçilen modele yakınlaştırma.
Eşitlemeye uygun bir model için İçe Aktarılan Modeller listesine göz atma/seçme.
Yeni model oluştur seçeneği seçildiğinde, halihazırda İçe Aktarılan Modelin bir kopyası artık oluşturulabilir.
Ayrıca bakınız:
Bilgi Bankası: LiveSync, Lumion 2023.1 ve daha yeni sürümlerde içe aktarılan mevcut modellerle nasıl çalışır?
1.3: Malzeme Setleri:
Malzeme Setini yüklemek için arayüz, Lumion 2023.1'de geliştirilmiş işlevselliğiyle yeniden sunulmuştur:
1.3.1: Yeni Malzeme Setlerini Yükle penceresi:
Bir Malzeme Seti yüklenirken varsayılan olarak Tüm Malzemeler seçilir:
1.3.2: Seçildiğinde açıkça görüntülenmesi için malzeme vurgulama iyileştirildi:
1.3.3: Tümünü Seç ve Tüm Seçimleri Kaldır butonları eklendi:
Sayfa başına 10'dan fazla malzeme görüntülenebilir.
Ayrıca bakınız:
2. İYİLEŞTİRMELER:
2.1: Yapı Modu
2.1.1: İçerik Kütüphanesi > İçe Aktarılan Modeller :
Arayüz butonları yeniden düzenlendi
Fareyle üzerine gelindiğinde, (i) düğmesi kaynak modelin konumunu gösterecektir:
2.1.2: Malzemeler :
Cam Malzemesi: Yansıtma Kaydırıcısının maksimum değeri, sonuçta daha fazla esneklik sağlamak için %200'e ayarlanmıştır.
Pano Malzemeleri: Pano Malzemesi atanmadan önce uygulanan bir Standart Malzemenin kaydırıcı değerleri, Standart Malzemeye geri dönmek için seçilirse korunacaktır.
Standart Malzemeler: Boş bir slota Renk veya Normal map atandığında artık kaydırıcı değeri otomatik olarak %100'e getiriliyor.
Yeşillik Standart Malzeme: Yapraklar artık kaydırıcı yerine küçük resimler olarak gösteriliyor :
2.1.3: Kullanıcı Tanımlı Malzemeler:
Kullanıcı Tanımlı Malzemeler, Lumion 2023.1'e geri yüklendi.
Lumion'un önceki sürümlerinde kaydedilen Kullanıcı Tanımlı Malzemeler , artık Belgeler\Lumion 2023\Library\Materials\Custom klasörlerine yerleştirildiğinde kullanılabilmektedir.
Kaydedilmiş Malzemelerin daha iyi organize edilmesini sağlayan Malzeme Kitaplığı Klasörleri de mevcuttur.
Bir malzeme artık Özel Malzeme klasörüne (eski kullanıcı tanımlı malzeme) kaydedilebilir:
Malzemeler artık Özel Malzeme Kategorisi içindeki klasörlerde düzenlenebilir:
Kaydedilmiş Özel Malzemeler ayrıca Oluşturma Modunda küçük resimler olarak görünürler:
Bir Malzemenin İçe Aktarılan dokusunun silinmesi artık 'Orijinal içe aktarılan dokuyu geri yükle' düğmesi kullanılarak geri alınabilir:
2.1.4: Malzeme Dönüştürme:
Önceki Lumion sürümlerinde kaydedilen Özel Materyaller artık Belgeler\Lumion\Library\Materials\Custom klasörlerine yerleştirildiklerinde kullanılabiliyor.
Önceki Lumion sürümlerinde (.MTT formatı) kaydedilen Malzeme Setleri artık Malzeme Setini Yükle butonuna tıklandığında ve Windows Dosya Gezgini aracılığıyla göz atıldığında açılabilir.
Lumion'un önceki sürümlerinde (.LNM formatı) kaydedilen malzemeler artık Lumion 2023.1'de Malzemeyi Diskten Yükle butonu ve Windows Dosya Gezgini aracılığıyla göz atılarak yüklenebilir.
2.1.5: Peyzaj Modu:
Okyanus
Okyanus Yüzeyinin gölgelenmesi iyileştirildi.
Kaydırıcı isimleri değiştirildi:
Berraklık: Bulanıklığın ters çevrilmiş değeridir.
Su Seviyesi: artık Yükseklik yerine kullanılıyor.
Dağılım rengi: Yüzey parlaklığının yerine geçer.
Yarı saydam renk: Su parlaklığının yerini alır.
Dağılım renk aralığı yeniden ayarlandı ve %100 ile %10000'i kapsayacak şekilde yüzdelere dönüştürüldü.
Yarı Saydam renk aralığı yeniden ayarlandı ve %1 ila %100'ü kapsayacak şekilde yüzdelere dönüştürüldü.
2.2: EFEKTLER:
Ray-Trace: Cam, Okyanus veya Su Malzemesi kullanan yüzeyler için yansımalar artık ray-trace ile hesaplanıyor. Ancak buna henüz Standart Materyaller dahil değildir.
Ray-Trace: Cam Malzeme atanan yüzeyler artık doğru parlaklık seviyeleriyle işleniyor ve belirli durumlarda parlamıyor.
Aşamalandırma Animasyonu: Kullanıcı arayüzü, parçaları sürüklerken dikey kaydırma ve yeniden sıralamaya izin verecek şekilde yeni bir tasarımla güncellendi.
Aşamalandırma Animasyonu: Maksimum uzunluk 90 saniyeye ayarlanmıştır.
El Kamerası: Kamera araç çubuğunda görüntülenen Odak Uzaklığı değeri artık El Kamerası efektindeki ile aynıdır.
Renk Düzeltme: Kırpma butonları için kullanıcı arabirimi iyileştirildi.
2.3: Yükleme ve Kaydetme
.LS12 ve daha eski dosyaların Lumion 2023'te birleştirilmesinde içe aktarılan modeller artık doğru bir şekilde dönüştürülmektedir.
Yükleme -> .LS12 ve daha eski dosyalar:
Kaynak yönetimi iyileştirildi.
Özelleştirilmiş Malzeme örnekleri artık doğru şekilde görüntülenir.
Performans geliştirmeleri:
2.3.1: Dönüştürme ve İçe Aktarma:
VRAM, Lumion'un önceki sürümlerinden daha doğru Proje dönüşümüne izin vermek için artık sabit aralıklarla temizleniyor.
2.3.2: Malzeme Setleri:
Yükleme/Kaydetme rutini, diske kaydederken büyük ölçüde optimize edildi ve artık çok daha hızlı.
2.4: LiveSync ve İçe Aktarma:
2.4.1: İçe Aktarılan Modeller:
Dosya adı kısaltması iyileştirildi.
Gömülü dokuları olmayan yüzeylerde artık Doku %50 olarak ayarlanmıştır.
Gömülü dokulara sahip yüzeylerde artık Doku %100 olarak ayarlanmıştır.
Yansıtma değeri artık içe aktarmada %30 yerine %0 olarak ayarlanmıştır.
3. ÇÖZÜLEN SORUNLAR
3.1: Oluşturma Modu
3.1.1: İçerik Kütüphanesi:
Gruplar: Simge paneli güncellendi.
Gruplar: Artık isimler doğru görüntüleniyor ve son karakter kaldırılmıyor.
Işıklar: ALT+kullanılırken doğru şekilde görüntüleniyor. Gizmo artık kaybolmuyor.
Ağaçlar: Çalışma sırasında ilk kez yerleştirildiklerinde artık doğru şekilde görüntüleniyorlar ve siyah değiller.
Pano Karakterleri: Artık her iki tarafından da gölge oluşturuyor.
3.1.2: Yerleştirme Modu:
Yakalama: Nesne Yönü artık ölçeklendirmeden sonra da korunur.
Kalabalık Yerleştirme: Yol boyunca rastlantısal boşluk bırak seçeneği kullanılırken Nesne Yerleştirme artık yol üzerinde kalıyor.
3.1.3: Mod Seçimi:
Kutu Seçimi: Nesneleri yalnızca kesişim çizgileri belirtilirken seçmez.
3.1.4: Diğer:
Kırpma Düzlemi Nesneleri: "Neler kırpılır" açılır listesindeki mevcut Katmanlar artık yeni bir Proje açılırken doğru şekilde sıfırlanıyor.
3.2: Malzeme Modu:
Reklam Panosu Malzemesi:
Bir Pano Malzemesi atamak artık bir yüzeyin dokusunu kullanmasına neden olmayacak.
Yüzeyler artık Billboard Malzemesinden geri değiştirildikten sonra orijinal Malzeme ön ayar değerlerine sıfırlanıyor.
Billboard Malzemesine atanan yüzeyler artık orijinal konumlarında seçilebilir.
Standart Malzeme -> Yayıcı harita, Yayıcı Kaydırıcıyı özel bir değere ayarlarken artık bozulmuyor.
Standart Malzeme: Bir Displacement Haritası yüklenmesi/değiştirilmesi artık rastgele sonuçlar oluşturmuyor.
Standart Malzeme: Farklı bir yüzey seçilirken on altılık bir renk kullanıldığında artık renk değişmiyor.
Malzemeler: Önceden animasyonlu bir İçe Aktarılan Modele atanan malzemeler artık atama iptal edildiğinde beklendiği gibi geri alınıyor.
Malzemeler :100'den fazla Kitaplık Malzemesinin Doku değeri artık %50 yerine %100 olarak ayarlandı.
İçe Aktarılan Malzemeler: bir oturum sırasında kopyalanıp başka bir yüzeye yapıştırılan Malzemeler artık yeniden yüklendikten sonra projeye kaydediliyor.
Malzemeyi Kopyala/Malzemeyi Yapıştır: Bir Proje yüklendikten sonra, İçe Aktarılan bir Malzeme kopyalanıp farklı bir yüzeye yapıştırıldığında veri kaybetmiyor.
3.3: Fotoğraf/Film/Panorama Modu :
Navigasyon: Ortografik Görünüm Efektinde 2B Görünümden 3B Görünüme geçtikten sonra kamera kontrolleri artık varsayılan davranışlarına sıfırlanıyor.
Kamera ön ayarları: Dolly shot yakalama butonu ayrıca kameranın mevcut yönünü ve konumunu da uygulayacaktır.
Küçük resimler: Bir Küçük Resim tek tıklatıldığında ve çift tıklandığında kamera konumları artık aynıdır.
Film Modu: Son seçilen Klip konumu artık Film Moduna geri dönerken seçilir.
3.3.1: Render:
Ek Çıktı + Reklam Panosu Malzemeleri: Reklam Panosu Yüzeylerinin yönü ve konumu (Pano Malzemesi, Pano Karakterleri, 2B Karakterler) artık Alfa Maskeleri dışında beklendiği gibi işleniyor.
Fotoğraf Seti + Oluşturma çözünürlüğü: Poster Çözünürlüğü, render için seçilmemiş olsa bile Fotoğraflardan birine ray-trace efekti uygulanmış bir Fotoğraf Seti oluşturulurken kullanılamaz hale geliyordu. Bu durum da düzeltildi.
Önizleme: Üçler Kuralı ızgarası, tüm En Boy Oranları için doğru şekilde görüntülenecek şekilde ayarlandı.
Cam Malzeme: Cam Malzemenin atanmış olduğu yüzeyler artık bir Klip oluşturulurken beklendiği gibi işleniyor.
3.4: Efektler:
Ray-Trace: Yansımalar artık Ortografik görünüm Efekti ile birlikte beklendiği gibi işleniyor.
Ray-Trace: Bazı Kütüphane Objeleri artık ray-trace yansımalarında beklenenden daha koyu görüntülenmiyor.
Ray-Trace: Işık Objelerinde devre dışı bırakılan ışık kaynakları, Cam veya Su Malzemesi atanan yüzeylerde ray-trace yansımalarında artık görünmez.
Ray-Trace: Cam Malzeme atanan yüzeyler artık iç ortamlarda işlendiğinde beklenen parlaklık seviyelerini gösteriyor.
Ray-Trace: Opaklık Haritaları artık ray trace yansımalarında gösterildiğinde gölgelerden etkileniyor.
Renk Düzeltme Efekti: Animasyon yapıldığında, Pozlama artık doğru şekilde görüntüleniyor.
Ortografik Görünüm Efekti: Pitch kaydırıcı hareketi, Lumion 12.5 ve önceki sürümlerle tutarlılık için geri alındı.
Görüntü Ekleme: Bir proje yüklenirken ofset kaydırıcısı artık varsayılana sıfırlanmıyor.
Görüntü Ekleme: Eklenen görüntü artık son işlemede kenarlığın yanına yerleştirildiğinde tam olarak görüntüleniyor.
Gelişmiş Hareket Efekti: Rota, Pitch ve Bank değerlerinin ayarlanması artık Nesne Takip Kamerası ile birlikte beklendiği gibi davranıyor.
Hyperlight: Yansıtıcı yüzeyler için hesaplandığında da beklendiği gibi işleniyor.
3.5: LiveSync ve İçe Aktarma :
LiveSync:
CAD yazılımında malzeme değiştirildiğinde, modeller artık Lumion'da atanan dokuları kaybetmez.
SketchUp'ta bir yüzey renginin sürekli olarak güncellenmesi artık Lumion'u yanıt vermemesine neden olmayacaktır.
LiveSync bağlantısı etkinken kaydetme, 3D Çimen/Kürk/Yeşillik Malzemeleri atanmış olanlar için artık eksik yüzeylere neden olmayacak .
LiveSync + 3D Çim/Kürk/Yaprak Malzemeleri artık eksik model yüzeylerine neden olmuyor.
LiveSync + 3B Çim/Kürk/Yaprak Malzemeleri :3B Çim/Kürk/Yaprak Malzemelerinden birinin atandığı yüzeyler,3B modelleme yazılımında gizleyip gösterdikten sonra artık beklendiği gibi yeniden kaplanıyor.
LiveSync + 3D Çim Malzemesi : Canlı bağlanmış bir yüzey, CAD programında gizlenmiş ve gizlenmemişse artık doğru şekilde yeniden mozaikleniyor.
LiveSync + Yeşillikli Standart Malzeme: Artık 3B modelleme yazılımında yapılan değişiklikleri doğru bir şekilde güncelliyor.
Model Aktarımı: Kenarları/çizgileri içe aktar düğmesi açıkken bir dosyayı içe aktarmak artık görsel hatalara neden olmuyor.
4. GENEL:
Kullanıcı arayüzü:
Ekran Öğreticileri: Çeşitli iyileştirmeler.
Kullanıcı Arayüzü: Çeşitli UI ince ayarları.
Metin: Çeşitli metin düzenlemeleri.
Çeşitli:
Geliştirilmiş Kıyaslama raporlaması: Kıyaslama ölçümleri artık sistem gereksinimlerini doğru bir şekilde yansıtıyor.
Hata raporlama: Geliştirilmiş hata mesajları.