Görselleştirmede en önemli unsurlardan biri malzemedir.Lumion bize büyük bir malzeme kütüphanesi sunmaktadır. Hem de bu kütüphaneler kendi içerisinde onlarca kategoriden oluşmaktadır.
Bu malzemeler içerisinde en ünlü malzeme üreticisi firmalardan alınmış olan onlarca malzeme bulunmaktadır. Bu malzemelerin her birinin internet üzerindeki değeri 5$’dan başlamaktadır. Yani Lumion’u satın aldığımızda aynı zamanda yanında bu malzemelerde hediye olarak gelmektedir.
Lumion 2 boyutlu malzemeler dışında aynı zamanda 3 boyutlu malzemelere de sahiptir. Bunlar Çimen, Kürk, Halı gibi dokuları çok daha gerçekçi üretmemizi sağlamaktadır. 3 Boyutlu malzemeler dışında Lumion’un 10. Versiyonunda gelen deplasman özelliği sayesinde birçok malzeme 2 boyutludan 3 boyutluya dönüşmüştür. Bu sayede çok daha kaliteli sonuçlar elde ederiz.
Lumion’da malzeme ayarlarından ilk olarak ele alacağımız malzeme ayarları ise Metal Malzemeler.
Hem iç mekan hem de dış cephede sıkça kullandığımız metal malzemeler bizim için çok önemlidir. En çok kullanılan metal malzemelerden birkaçının malzeme ayarlarını aşağıda sizler için hazırladık. Aynı zamanda Lumion 10. Versiyona sahipseniz; bu malzemeleri indirip kendi kütüphanenize ekleyebilirsiniz.
En çok kullanılan malzemelerden biri olan Krom ya da Aliminyum malzemelerin ayarlamalarını yaparken aslında dikkat etmemiz gereken yansıtıcılık barının tam açık olması. Ayna malzemesinden farklı olarak; parlamayı 0.8 – 0.9 gibi ayarlarda tutmalıyız. Eskitme olarak alüminyum eskitmesini tercih edebiliriz. Ve bozulma miktarı çok fazla olmamalı. Yoksa yansıtıcılık özelliğini kaybetmeye başlar.
Lumion’un hazır Chrome ve Alüminyum malzemelerini kullanmak istiyorsanız; malzeme ayarlarındaki Bump mapi oluşturma butonuna tıklayarak pürüzsüz bir yüzey oluşturabilirsiniz.
Render
Malzeme Ayarları
Birçok vintage tarzı tasarımda olmazsa olmaz olan eskitme metal ayarları içinse; Lumion kütüphanesinden aşağıda görmüş olduğunuz malzeme tam size göre!
Renklileştirmeyi 0.5’in üzerine çıkarttığımız zaman istediğimiz renk tonuna getirebiliriz. Bozulma özelliğini ortanın biraz altında kullanmamız yeterli. Map boyutuyla isteğe göre oynayabiliriz.
Render
Malzeme Ayarları
Lumion bize hazır ayarlarda bronz sunmaktadır. Bu bronz malzemeye yaşanmışlık katıp eskitmeler yaratmak ve yansıtıcılığını azaltarak aşağıdaki renderdaki gibi güzel malzemeler üretebiliriz. Bunun için yansıtıcılık barını biraz azaltıp; parlama değerini 0.9 – 0.8 civarında tutmamız yeterli. Böylece çok yansıtıcı olmayan parlak bir malzeme elde edeceğiz. Ve bu malzemede bronz bozulması uygulayarak modelin kesişim noktalarında hafif eskitmeler uygulayabiliriz.
Render
Malzeme Ayarları
Özellikle dış cephede çokça tercih ettiğimiz bir malzeme türü olan fırçalanmış metal hem mükemmellikten biraz uzak hem de üzerindeki yaşanmışlık etkisiyle gerçekçi sonuçlar almamızda bize yardımcı olabiliyor. Bu tarz fırçalanmış metaller için; “ Polii Metal MachiningRadial “ adında oval çizgilere sahip metali tercih edebilirsiniz. Bozulma miktarı barın çeyreği kadar olsa yeterli.
Render
Malzeme Ayarları
Fırçalanmış metalle birbirine çok benzeyen bu malzeme ayarının farkı renklileştirme miktarının daha fazla, bozulma miktarının daha az olması. Ve en büyük fark ise Kenarlar özelliğinin çok az miktarda açık olup; köşelerde pahlama uygulamamız. Bu bize render finalinde köşelerde ışık kırılmaları görmemizi ve gerçekçi bir görsel oluşturmamızı sağlar.
Render
Malzeme Ayarları
Endüstriyel ürünlerde vazgeçilmez olan ve ayarlaması da bir o kadar zor olan malzeme ayarı; Polisajlı Krom. Lumion’un malzemelerinden “ Polii Metal MachiningLines “adlı malzemeyi özelleştirerek güzel malzemeler üretebiliriz. Renklileştirme miktarını çok yapıp; parlamayı 0.8 civarı yapmalıyız. Map boyutunu 0.1’e getirmeliyiz.
Render
Malzeme Ayarları
Genelde kapı kolları ve avizelerde kullanılan pirinç malzemesi Lumion’un hazır malzemelerinden Brass malzemesini özelleştirerek gerçekçi sonuçlar elde etmek mümkün. Bu malzemeyi özelleştirirken parlamayı 0.8 ve yansıtıcılık barını tam açmanız gerekmektedir. Malzemenin map’ini 0.2 civarlarında tutmamız yeterlidir. Bozulma olarak alüminyum verebiliriz. Bozulma miktarı çok az olmalıdır.
Render
Malzeme Ayarları