Lumion Bölüm 7 : İpucu ve Öneriler

07.01 - Yardım Kullanımı (00:35)

Neyin ne olduğunu hızlıca görebilmeniz için, programa ipuçları ekledik. Bu ipuçlarına nasıl erişeceğinizi görmek için bu eğitim filmini seyredin.

07.02 - Model Geometrisinin Güncellenmesi (00:47)

Bir sahneyi bitirmiş olmanıza rağmen, sıklıkla modeller değişebilirler. Lumion ile, malzemeleri yeniden tanımlamanıza gerek kalmadan modelinizi hızla ve kolaylıkla güncelleyebilirsiniz.

07.03 - Model Geometrisini Değiştirmek (01:01)

Bazen, Lumion'a daha önce aktardığınız bir modelin yerine hızla aktarmak istediğiniz yeni bir dosyanız olabilir. Bu eğitim videosu size bir modelinizi, malzeme tanımları korunurken başka bir modelle nasıl değiştireceğinizi göstermektedir.

07.04 - Lisanın Değiştirilmesi (00:27)

Lumion bir kaç farklı lisanda sunulmaktadır. Bu videoyu, kullanım lisanını nasıl değiştireceğinizi öğrenmek için seyredin.

07.05 - Önizleme Kalitesinin Ayarlanması (01:08)

Bilgisayarınızın hızına bağlı olarak, önzizleme kalitesini değiştirmek isteyebilirsiniz. Kaliteyi düşürerek, 3D görünümdeki güncelleme hızını arttırabilirsiniz.

07.06 - Önizleme Çözünürlüğünün Ayarlanması (01:07)

Çözünürlük, render performansı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Çözünürlüğü düşürerek, 3D görünümdeki güncelleme hızını arttırabilirsiniz.

07.07 - Projelerin Bir Dosyaya Gönderilmesi (00:33)

Lumion projelerinizi bilgisayarınıza kaydeder. Eğer projenizi bir başkasına göndermeniz gerekirse, projenizi bir dosyaya kaydedebilirsiniz.

07.08 - Projelerin Bir Dosyadan Alınması (00:29)

Bu eğitim filmini, bir projeyi bir dosyadan almayı öğrenmek için seyredin.

07.09 - Titreyen Malzemelerin Tamir Edilmesi (01:00)

3D ekran kartları, düzlemlerin çakışmasında problematik yüzeyler ekrana getirirler. 3D ekran kartı hangi malzemenin en üstte olduğunu bilemeyeceğinden bu "z-doğrultusunda bir çatışma" oluşturur. Malzemelerinizin sıralamasını düzenleyerek, bu titremeleri engelleyebilirsiniz.

07.10 - Hassas Kaydırma Çubuğu Ayarlaması Yapılması (00:51)

Bazen, kaydırma çubuklarını küçük değerlerle kullanmak isteyebilirsiniz. Bir kaydırma çubuğunu hareket ettirirken [Shift] tuşunun basılı tutulması, daha yüksek hassasiyette değerler seçebilmenizi sağlar.

07.11 - Malzeme ID'lerinin Bir Resme Render Edilmesi (00:44)

Eğer bir video düzenleme profesyoneli iseniz, video düzenleme yazılımlarında sonradan kullanmak üzere, resimleri özel formatlarda kaydetmek isteyebilirsiniz. Örneğin, daha sonrada üzerindebir mat oluşturmak için her malzeme için farklı renk kayıtları yapabilirsiniz.

07.12 - Koordinatların Girilmesi (00:34)

Objeleri fare ile hareket ettirmek yerine, dünya koordinatlarını değer girerek de değiştirebilirsiniz.

07.13 - Bir Klibin İzlenirken Düzenlenmesi (01:15)

Bir klibi seyrederken kolayca değişiklikler uygulayın.

07.14 - Inşa Modunda GI Işıkların Düzenlenmesi (01:39)

Global Illumination aydınlatmayı inşa modunda önizleyebilirsiniz.

07.15 - Bir Arabanın Bir Eğri Üzerinde Döndürülmesi (00:56)

Araba gibi bir objenin altında duran yüzeye hizalanması için, taşıma esnasında  [F] tuşuna basın. Bu, örneğin meyilli bir yüzeye objeler yerleştirmek için çok kullanışlıdır.

07.16 - Ayın Karanlık Yüzünün Değiştirilmesi (00:32)

Ay, güneşin doğrultusuna göre tek taraftan aydınlatılır. Güneş doğrultusundaki değişimin, ay üzerindeki etkilerini görmek için bu videoyu seyredin.

07.17 - Otomatik Kayıt (00:56)

Lumion projenizi siz çıkarken kaydeder. Bunun nasıl işlediğini ve otomatik olarak kaydedilen projelerinizi nasıl açabileceğinizi öğrenmek için bu videoyu seyredin.

07.18 - Performans Testi (01:05)

Performans testi, bilgisayarınızda yazılımın ne süratte çalışacağını kontrol etme yöntemidir. Performans testi, bilgisayarınızın Lumion kullanımındaki kapasitesini diğerleri ile karşılaştırmanızı sağlar.

07.19 - Spot Işık Performans Ayarları (01:40)

Spot ışıklar, onlardan çok sayıda yerleştirirseniz, performansı düşürürler. Bir spot ışığın gölgelerini önceden hafızaya yazarak, işlemleri hızlandırabilirsiniz.

07.20 - Kamera Meyilinin Dengelenmesi (01:01)

Kamerayı hızlıca hizalamak için [Ctrl][H] tuş kombinasyonunu kullanabilirsiniz.

07.21 - Çevirme Sırasında Açı Yakalamanın Kapatılması (00:55)

Açılar normal olarak 90 dereceyi yakalarlar.

07.22 - Arazi Üzerine Yerleşim Zorlaması (01:03)

Modellerin altındaki objeleri göz ardı ederek araziye yerleştirmek için [G] tuşunu kullanabilirsiniz.

07.23 - Kamera Konumlarının Kaydedilmesi ve Çağrılması (01:38)

Kamera bakış noktalarını kaydetmek için [Ctrl] tuşu ile birlikte klavyeden [1][2] gibi rakamları tıklayın. kaydedilen kameranın vizöründen sahneye bakmak için [Shift] tuşu ile birlikte  [1][2] gibi karşılığı olan numaraları tıklayın.

07.24 - Konumlarını Paylaşan Objelerin Seçilmesi (01:11)

Aynı konumda birden fazla objeniz var olduğunda, farenin orta tekerleğini kullanarak aralarında geçiş yapabilirsiniz.

07.25 - Diğer Yazılımlardan Renk Değerlerinin Kopyalanıp Yapıştırılması (00:55)

Lumion'daki renk seçicisi, diğer programlardan renk değerlerini kopyalayıp yapıştırmanızı sağlar. Renklerin örneğin 56AG8F gibi heksadesimal sayı sisteminde olması gerekir.

07.26 - Yansıtıcı Küp Konumunun Ayarlanması (01:10)

Basit yansımalar için kübik bir yansıma mapi kullanılır. Bu yansıtıcılık mapinin görüntülerinin nerede render edileceğini elle tanımlayabilirsiniz.

07.27 - Ayarlar Ekranının Kullanımı (02:16)

Bu eğitim filmi Lumion'un ayarlar ekranını anlatmaktadır.

07.28 - Modellerin Boyutlandırlıması, Taşınması ve Döndürülmesi İçin Kısayollar (01:35)

Hareket moduna geçmek için [M] harfini kullanın. Yüksekliği değiştirmek için [H] harfini kullanın. Döndürme işlemine geçiş için [R] ve boyutu değiştirmek için [L] harfini kullanın.

07.29 - Farklı Tiplerdeki Objeleri Kolayca Taşıyın (01:08)

Normal olarak sadece seçili kategorideki objeleri taşıyabilirsiniz. Hiç bir kategoriyi seçmezseniz, herhangi tipte bir objeyi taşıyabilirsiniz.

07.30 - Objeleri olaylıkla Aynı Doğrultuya Çevirin (01:11)

Çevirme işleminde [K] harfinin basılı tutulması tüm objelerin fareye doğru dönmesini sağlar.

07.31 - Farklı Tipte Elemanları Kolayca Çevirin ve Boyutlandırın (00:52)

Herhangi tipte objeleri kolayca boyutlandırmak ve taşımak için  [Esc] tuşuna basarak hiç bir kategorinin seçili olmamasını sağlayın ve ardından çevirmek için [R] tuşuna basın.

07.32 - Elemanların Randomize Ebatlarda Yerleştirilmesi (01:00)

Yeni elemanları yerleştirirken [Z] tuşunun basılması, ebatları rastlantısal olarak oluşturur.

07.33 Merge Scene (01:36)

How to merge a Lumion (LS5) file with your current scene.

07.34 Turning Car Lights On And Off (00:47)

How to turn on or off the lights of a car.

07.35 Night Activation Of Lights (01:49)

How to enable the night activation of lights.

07.36 New 'Reload Model' (00:50)

Check out the reload model button on your Lumion 5.3 interface. Update the changes in your your 3D design with one click!

07.37 New 'Reload Model' with different file (00:45)

In Lumion 5.3 when in reload mode

07.38 Lock movement to an axis (01:04)

In Lumion 5.3 by pressing [N] or [M] in Move (or Advanced Move effects)

07.39 Preview spotlight shadows in real time (00:38)

Hold down [F8] to temporarily display shadows from spotlights.

07.40 Mass Move Effect Selecting Paths (00:40)

Mass Move effect: Paths can be selected with next/previous buttons.

07.41 Replace selected objects with library selection (00:56)

Replace your current selection of objects with the current active library selection.


Warning: Missing argument 1 for __(), called in /home/fgacomtr/destek.fga.com.tr/wp-content/themes/helpguru-childtheme/content.php on line 44 and defined in /home/fgacomtr/destek.fga.com.tr/wp-includes/l10n.php on line 201
Etiketler:

Leave A Comment?

You must be logged in to post a comment.